به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدودهها و محلات هدف برنامههای احیا، بهسازی و نوسازی شهری استان همدان به ریاست امیررضا یوسفیان برگزار شد.
علی رضا عزیزی مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بازآفرینی استان به تشریح مشوقهای گوناگون ارائه شده جهت نوسازی مسکن در بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخته و بر لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداریها در این محلات تاکید کرد.
در خاتمه یوسفیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن جمع بندی مطالب خواستار توجه و مشارکت کلیه دستگاههای عضو در ارائه خدمت به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شد.
وی ضمن تشکر از تسهیلگریهای صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی جهت تسریع در زمان صدور پروانههای ساختمانی خواستار ارائه تخفیفات حداکثری عوارض صدور پروانه توسط شهرداریها شد.
وی با اشاره به واقع شدن بخشی از محدودههای بازآفرینی در بافت تاریخی، بر لزوم حفظ آثار و ارزشهای تاریخی همزمان با نوسازی مسکن تاکید کرد.
همچنین شهرداران ملایر و نهاوند گزارشی از روند اجرای برنامههای بازآفرینی در این شهرستانها ارائه و در پایان، جمعبندی مباحث با تأکید بر تسریع در اجرای طرحهای احیاء، بهسازی و نوسازی شهری توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد.